Pengembangan usaha keripik pisang melalui inovasi kemasan, labelling dan penggunaan digital marketing

Deasy Lestary Kusnandar, Deden Mulyana, Dewi Permata Sari, Nana Sahroni

Abstract


 So that it can be concluded that the problems experienced by business owners, including the absence of labeling or brands, the absence of innovation in packaging, limited knowledge and skills in marketing products, the absence of technology applied in the marketing process. To solve these problems, the community service team has carried out training on the importance of packaging and labels, product marketing training by utilizing technology, providing equipment that can support product packaging and providing equipment that can support the digital marketing process.


Keywords


community service; packaging innovation; digital marketing

Full Text:

PDF

References


Bachtiar Arifudin Husain, A. B. (2022). Penggunaan Digital Untuk Meningkatkan Pemasaran Produk Dimasa Pandemi Pada Karang Taruna Kelurahan Paku Jaya Rt. 004 Rw. 022. Jurnal Pengabdian Dharma Laksana Mengabdi Untuk Negeri, 292-296.

Dewi Sartika, N. Y. (2020). Pendampingan Diversifikasi Kemasan, Rasa, Dan Bentuk Keripik Kelompok Usaha Bersama Telo Rezeki Di Jalan Pagar Alam. Jpkmi (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Indonesia), 161-168.

Indri Arrafi Juliannisa, T. S. (2021). Pkm :Keripik Pisang Aneka Rasa. Ikraith-Abdimas, 23-34.

Indriasari, R. (2021). Penyuluhan Tentang Pengolahan Dan Pengemasan Varian Rasa Produk Keripik Pisang Industri Rumah Tangga Desa Padang Kecamatan Pagar Gunung Kabupaten Lahat. Jurnal Anadara Pengabdian Kepada Masyarakat, 1-5.

Iwan Mulyana, D. S. (2020). Strategi Meningkatkan Penjualan Keripik Dan Sale Pisang Amalia Melalui Digital Marketing . Jurnal Dharma Bakti Ekuitas , 483-488.

Jayengsari, R. (2021). Branding Dalam Strategi Marketing Keripik Pisang Pada Pelaku Usaha Rumahan . Journal Of Empowerment, 111-124.

Muhammad Syahril Imron, Y. N. (2021). Digitalisasi Pemasaran Keripik Tempe Dalam Menghadapi Persaingan Dagang Selama Pandemi Covid-19. Transformasi: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 65-76.

Nova Titin Lestari, H. N. (2021). Upaya Peningkatan Penjualan Melalui Strategi Labeling Usaha Keripik Tempe Di Desa Glonggong. Abdimas Indonesian Journal, 19-34.

Nurhayati, N. (2021). Usaha Peningkatan Pemasaran Keripik Pisang Nvn Melalui Desain Produk Dan Online Shop. Abdi Wiralodra, 17 – 33.

Primandari, P. N. (2021). Pelatihan Desain Label Packaging Pada Produk Olahan Pisang Di Desa Kebondalem, Kabupaten Jombang. Jurnal Pengabdian Lppm Untag Surabaya, 1-4.

Ridwansyah, M., Edi, J. K., & Widiastuti, F. (2021). Pengolahan Pisang Aneka Rasa Dan Digital Marketing Untuk Meningkatkan Perekonomian Desa Maro Sebo Kecamatan Jambi Luar Kota, Kabupaten Muaro Jambi. E-Jurnal Ekonomi Sumberdaya Dan Lingkungan, 151-156.

Rini Lestari, T. R. (2019). Program Kemitraan Masyarakat Usaha Keripik Pisang Mengandung Antioksidan Di Kecamatan Bukit Raya . Jurnal Pengabdian Masyarakat Multidisiplin, 69-75.

Thresye, N. H. (2018). Kelompok Usaha Keripik Pisang “Cinta†Dan “Romantis†Manurun Khas Banjar Di Banjarbaru Dan Martapura. Jurnal


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Deasy Lestary Kusnandar, Deden Mulyana, Dewi Permata Sari, Nana Sahroni

DHIGANA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat

Ruang Jurnal Lantai 1

Fakultas Ekonomi Universitas Siliwangi

Jalan Siliwangi No. 24 Kahuripan, Tawang, Tasikmalaya, West Java 46115

 

Creative Commons License
Jurnal Dhigana by Jurusan Manajemen Universitas Siliwangi is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://jurnal.unsil.ac.id/index.php/dhigana.